7 Jun 2022

Lakaran Diri Anuradha Chelliah

“Pada mulanya saya rasa kurang yakin kerana bilangan penulis yang menyertai projek ini sangat kurang. Kemudian, semasa sesi perbincangan pertama menerusi Google Meet (26 Februari 2022), Uthaya Sankar SB menjanjikan buku ini pasti akan terbit tanpa mengira bilangan peserta. Saya pada mulanya bercadang menghasilkan esei dan rencana, tetapi beralih kepada dua buah cerpen. Agak mencabar bagi saya kerana panjang cerpen adalah dari 1,200 hingga 1,800 perkataan. Namun, saya tetap gigih dan bersungguh-sungguh dalam menghasilkan manuskrip.  Kedua-dua cerpen saya terinspirasi dengan melihat situasi semasa dan cabaran yang dihadapi oleh seseorang individu dalam menangani kerjaya dan perwatakan yang berbeza. Segala perbincangan dibuat secara dalam talian. Karya juga dibedah semasa sesi Google Meet. Akhirnya, dua buah cerpen saya iaitu “Bukan Sekadar Teman” dan “Lakaran Diri” terpilih untuk dimasukkan dalam antologi Lakaran Diri.” Anuradha Chelliah

Anuradha Chelliah berasal dari Banting, Selangor. Karya beliau termuat dalam antologi seperti Busana Bahasa (2019), Landasan Hidup (2020), Peluru Aksara (2020), dan Meredah Kabus (2021). Dapatkan biodata penuh Anuradha dalam antologi Lakaran Diri (2022).