14 Apr 2010

Mantera Jalan Chow Kit

...

Pada Engkau aku memohon

tiada kusembah selain Kau

jauhkan bala jauhkan bencana

lindungi aku setiap masa

Aku berjalan menyusur lorong

banyak syaitan banyak iblis

cuba menggoda atas dan bawah

Pada Engkau aku menyerah

lindungi aku daripada tergoda

aku tersesat masuk ke sini

tidak kusangka sarang maksiat

Lindungi aku setiap masa

jauhkan aku daripada terbabas

tunjukkan aku jalan yang betul

tunjukkan aku jalan keluar

..

Uthaya Sankar SB

Termuat dalam antologi Pusaka Zaman terbitan Kemudi sempena Temu Puisi ‘94.

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris yang betul apabila mengemukakan komen. Hanya komen yang menggunakan bahasa yang betul dari segi ejaan, tanda baca dan struktur ayat akan dilayan. Pencemaran bahasa diharamkan!